7 tips tegen Griep

7 praktische en eenvoudige tips om je te weren tegen de griep.

Met deze tips kun je direct starten. 

  1. Zorg voor een goede fysieke conditie. Een goede conditie zorgt namelijk voor een beter afweersysteem en dat heb je nodig om het virus te lijf te gaan. Dus ga sporten, wandelen, fietsen, BEWEEG.
  2. Ga naar buiten. Ook al is het koud. De kou geeft een boost aan je immuunsysteem waardoor virussen minder kans hebben om zich te nestelen. (TIP: combineer tip 1 en tip 2)
  3. Ventileer voldoende!
  4. Slaap voldoende. Je lichaam herstelt ’s nachts. Overdag een slaapje inhalen heeft niet hetzelfde effect. Je lichaam komt dan wel tot rust, maar het echte herstelproces vindt plaats tussen 22.00 en 04.00 uur.
  5. Eet gezond. Denk aan: VERSE groenten en VERS fruit. Liefst van het seizoen. Liefst biologisch. Gebruik ook verse kruiden en specerijen  zoals: kurkuma, gember, knoflook, groene bladkruiden.
  6. Drink voldoende, vooral water en kruidenthee zijn goed voor je. Maak ook eens water met stukjes komkommer, schijfjes citroen, schijfjes gember en een paar takjes verse munt. Of drink warm water met een paar schijfjes gember en een paar schijfjes citroen. Allemaal heerlijke én bovendien gezonde drankjes.
  7. Was je handen.

, , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie